top of page
Szukaj
  • Zdjęcie autoraLL

Analiza Włodka Krysztofczyka - IV ITM

Mojego sąsiada, z domu obok, zabrali panowie w szczelnych garniturach. Pojechał biedak do zakaźnego. Nie powiem, mam cykora. Myślałem chwilę, kiedy z nim rozmawiałem. Na szczęście nie jest brydżystą. O czym miałbym więc z nim gadać? O pogodzie?

Lena podsunęła mi rozdanie nr 20 ze szlemikiem w tle. Czemu nie, weźmy się za szlemika…

Ja najchętniej z kartą ioselin zalicytowałbym od razu 3ba. Z grubsza pokazuję pancerne 2ba. Partner, zwłaszcza waleczny witaLis, z pewnością łatwo nie odpuści. Jego 4♠️ było niepotrzebnym strzałem, wolałbym miękkie 2ba i potem pokazanie ręki forsującej bez zatrzymania kier. Znaczy się, Lebensohl. Po kontrze i Lebensohlu 2ba i tak zgłoszę 3ba, pewnie ze złej ręki.

Końcowej kontry nie komentuję, to tylko maksy! Ach nie, tylko impy…

3♥️ = nie mam piątki starszej.

3♠️ = zalicytuj 3ba, obowiązkowo!

4ba=inwit

Bardzo ładna licytacja i równie piękna strata. Udzielam pochwały przed frontem!

Tak na wszelki wypadek podam Wam znaczenie licytacji i dlaczego tak „dziwne” ustalenia mają Marta z Witkiem.

2ba 2♣️

3♥️ ?

3♠️ Puppet na 3ba, potem spasuję lub sprzedam kartę z 4/5 młodszym

3ba 5♠️4♥️, nic ciekawego, P/C

4♣️ 55 ♥️♠️, jest karta!

4♦️ 6♠️4♥️, jak wyżej

4♥️ 5♥️-5♠️, wybierz starszy P/C

4♠️ 6♠️4♥️, tyle gramy

4ba 5♠️4♥️, inwitowe

I dalej…

2ba 3♣️

3♥️ 3♠️

3ba ?

Pas chciałem zagrać 3ba

4♣️/♦️ licytowana czwórka, pancerka (dalej 4ba=odchrzań się, drogi partnerze)

4♥️/♠️ piątka + w treflach(4♥️) lub karach (j.w.)

4ba inwit, raczej 4333

Potem Włosi z Lavazzy stosują skomplikowane, skrócone Turbo, Bocchi znowu je zmienił. Ale tyle co napisałem na początek wystarczy…

Mówicie, że to wszystko niefrekwencyjne. Być może…

Ale ja takich nie biorę do kadry!

Jeszcze raz sytuacja z licytacją dwustronną. Mnie się wydaje, że powinniśmy czym prędzej skończyć z narodową tradycją „łapania frajerów”. Ciągle widzę kontry karne... Kontra na 2♥️ powinna wskazywać punkty, jak partner z grubą czwórka ukarni - będzie OK. Nie kontrujmy z kierami pod nożem! Oni zapewne mają kolor uzgodniony… A 2♠️ było marnym wyborem, mamy mnóstwo karty!

Tu partner po naszej kontrze zgłosi 4ba z bilansu. W licytacji dwustronnej 4ba w intencji pytania o asy to rzadki ptak.

Zauważyłem, że większość z Was gra otwarciem 2ba=pancerka. Bardzo dobrze! Wyobraźcie sobie, że gracie Strefą i zapomnieliśmy wcielić 2ba do systemu.

1♣️ 1♠️

2ba ?

Co teraz? 3ba =ściana płaczu, 4ba =nie mamy bilansu. Bo 2ba =18-23PC, a jak przedzielimy je otwarciem 2ba… kłopoty z głowy.

Dziś w ogrodzie znalazłem we wiaderku…lód. Wydaje mi się, że nasz Sejm - najlepiej nad ranem - powinien uchwalić ustawę zabraniająca ujemnych temperatur na wiosnę. Pod groźbą surowych kar.

23 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

3 cykl zgodnie z planem

Zorganizowanie turnieju stało się o wiele łatwiejsze po "podziale" BBO na strefę turniejów i meczów oraz rozgrywek stolikowych. Jedyną wadą (miejmy nadzieję, że chwilową) jest utrata archiwum z zapami

Zakończenie II cyklu ITM i co dalej?

Pomimo drobnych problemów technicznych, udało się zakończyć II cykl rozgrywek ITM. Wygrali je zdecydowanie Lidia Chłąd (2WK) z Wiesławem Andrukiem (9WK). Uczestniczyli wiernie we wszystkich 8 turnieja

Post: Blog2_Post
bottom of page